Aktivering av profil

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
vulcanriderssweden
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 2008-07-07 06:58
Svar: 0
Ort: Uppsala

Aktivering av profil

Inlägg av vulcanriderssweden »

Vid byte av medlems mailadress måste admin efteråt gå in och aktivera medlemmens profil igen. Mycket irriterande allrahelst som medlemmen dessutom inte upplyses om detta faktum vid bytet.

Hur tager man bort denna funktion och låter medlemmar byta mailadress utan att avaktiveras?

Göran
Forum admin
VRS
http://www.vulcanriders-sweden.org/
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Aktivering av profil

Inlägg av Peetra »

Det kommer kanske i samband med inställningen att admin ska godkänna nya medlemmar? I phpBB3 är det iallafall så, det är nog likadant i phpBB2.

Ditt forum ligger på http://www.vulcanriders-sweden.org/forum/ Du är den andra idag, som inte vetat adressen till sitt forum, hoppas det inte blir epidemi. :wink:
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Aktivering av profil

Inlägg av Holger »

Har man ställt in admin-aktivering så måste man återaktivera kontot om medlemmen byter mailadress.
Det gäller även om man ställt in att medlemmarna aktiverar kontot själva, då måste de själva aktivera kontot igen efter byte av mailadress.

Jag har modifierat en massa gällande aktivering osv.
Just nu kör jag med att medlemmarna måste verifiera den egna mailadressen genom att klicka på en länk, sedan får jag som admin ett mail och aktiverar. På så sätt blev jag av med alla som anger ogiltig adress.


Att driva ett forum framgångsrikt innebär mycket jobb. :wink:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster