Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

mintytea
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-02-03 19:38
Svar: 0

Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av mintytea »

Hejsan!

Jag behöver lite hjälp med ett problem som uppstår när man försöker registrera sig på vårt forum. När man klickar i att man godkänner villkoren, så säger den att namnet är upptaget. I denna situation har man ju ännu inte ens uppgett något önskad användarnamn, och man kommer inte längre än såhär. Vad kan detta bero på? Adressen till forumet är http://www.australianshepherdklubben.nu/phpbb2. Forumet har subSilver installerat. Vad jag vet så har inte modifikationer gjorts på forumet, och det är version phpBB2. Forumet ligger på webbhotellet Joomla.

Tack så mycket på förhand!
MVH Linda
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av Holger »

Hej Linda,

har du ändrat något på sistone?
Har webbhotellet ändra något på sistone?

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av Sinom »

Hej Linda!

Om ditt svar på ovanstående fråga från Holger är: Nej

Så skulle jag testat föjlande:
  • Logga in till ditt databas adminverktyg, t.ex phpMyAdmin
  • Gå till din databas.
  • Klicka på [SQL]-fliken och kopiera in och kör följande SQL-kommando:

    Kod: Markera allt

    INSERT INTO phpbb_users (user_id, user_active, username, user_password, user_session_time, user_session_page, user_lastvisit, user_regdate, user_level, user_posts, user_timezone, user_style, user_lang, user_dateformat, user_new_privmsg, user_unread_privmsg, user_last_privmsg, user_emailtime, user_viewemail, user_attachsig, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allowsmile, user_allowavatar, user_allow_pm, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_rank, user_avatar, user_avatar_type, user_email, user_icq, user_website, user_from, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_aim, user_yim, user_msnm, user_occ, user_interests, user_actkey, user_newpasswd) VALUES('-1', '0', 'Anonymous', '', '0', '0', '0', '1082539867', '0', '0', '0.00', NULL, '', '', '0', '0', '0', NULL, '0', '0', '1', '1', '1', '1', '0', '1', '0', '1', '0', NULL, '', '0', '', '', '', '', '', NULL, '', '', '', '', '', '', '');
  • Klicka på Go, så skall den försöka åtgärda problemet.
Jag tror att din gästanvändare har försvunnit ur databasen :oops:

Om detta inte hjälper dej, så låter jag phpBB2-Gurun Holger visa dej till rätta :wink:

Lycka till!

Hugs :ugeek:
Bild
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av Holger »

Sinom skrev:Om detta inte hjälper dej, så låter jag phpBB2-Gurun Holger visa dej till rätta :wink:
Lyssna inte på honom Linda! :D
Han är bra mycket bättre på phpBB än vad jag är! :idea:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
mintytea
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-02-03 19:38
Svar: 0

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av mintytea »

Jag vet faktiskt inte om något har ändrats på sistone på forumet! :shock:
Jag har kollat med tjejen som skötte forumet tidigare om hon har lagt in något modifikation eller uppgraderat det, men har inte fått svar ännu.
Jag har inte så mycket erfarenhet kring PHP och mySQL sedan tidigare, så vad händer om jag kör detta kommando och så visar det sig att det inte var bekymret? Skulle PHP koden skadas på nåt sätt? :shock:

Tack så mycket för all hjälp! :D
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-07-15 07:56
Svar: 0

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av Slacker »

Du kan med phpMyAdmin kolla i din databas och i tabellen phpbb_users om det finns en gäst användare. Saknas gäst användare kan du köra kommandot för att skapa en Gäst användare.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan ej registrera sig - Namnet upptaget?

Inlägg av Holger »

Och om det fortfarande finns en gästanvändare så får du ett ofarligt felmeddelande, typ "duplicate entry" osv ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster