Behöver lite hjälp med mitt forum!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kevinma
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-08-14 10:26
Svar: 0

Behöver lite hjälp med mitt forum!

Inlägg av Kevinma »

Hejsan ursäkta att jag stör! Men har lite problem med mitt forum. På mitt webbhotell så har dom en upplandnings gräns på filerna som på 2mb och phpbb3 filen tar ju 2,2 mb. Men dom erbjuder auto installering av phpbb2.

När jag har installerat phpbb2 så står det så här på index sidan på ACP:N : Warning
Please delete, move or rename the install directory before you use your board. If this directory is still present, only the Administration Control Panel (ACP) will be accessible.

Är jag trögfattad? Vad är det jag ska ta bort :?:

Tacksam för hjälp! MVH Kevin!
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-16 13:26
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: Behöver lite hjälp med mitt forum!

Inlägg av johanlm »

A) Max 2mb gäller nog enbart om du skall instalera via hotellets kontrollpanel?! Skaffa ett FTP program ( http://www.smartftp.com är trevligt & enkelt) och använd som upp/nedladdning så kan du ladda upp lika stora filer som din serverplats är stor. Dvs. du är inte begränsad till phpbb2 om du inte vill.

B) Där du laddade upp forumet finns en mapp som heter just install. Ta bort/deleta den.

C) Min rek. Om du ändå aldrig har använt phpbb2, installera och lär dig phpbb3 direkt istället då denna utvecklas & uppdateras. phpbb2 är ju inte längre under utveckling eller support.
Kevinma
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-08-14 10:26
Svar: 0

Re: Behöver lite hjälp med mitt forum!

Inlägg av Kevinma »

Det var lite krångligt! Men nu fungerar allt som det ska! Tack så jätte mycket! :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster