Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kalaskulan
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-04-25 10:01
Svar: 0

Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Kalaskulan »

Hej!

Jag fattar inte hur jag får det så att medlemarna själva kan ladda in sina avatarer. Var hämtar jag ett standardutbud? Jag har laddat upp några egna men ser dom inte ute på sidan bara i panelen. Snääääälla nån!
Kalaskulan
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-04-25 10:01
Svar: 0

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Kalaskulan »

Hmmmm.... harkl... Jaha. Kliar mig i huvudet.

Jag har en meny på vänster sida. Där finns en länk som heter Avater. Skapade en grupp som heter Avatarer. Där gick jag in och laddade upp några bilder. Jag förstår nog inte riktigt var jag laddar in dom någonstans så att dom syns i Profilen. Ska jag klicka på någon länk? Ska jag klicka i någon mod?
Kalaskulan
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-04-25 10:01
Svar: 0

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Kalaskulan »

Vart tog Peetras inlägg vägen?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Peetra »

Hoppsan. Togs bort för att jag missfäörstått frågan, här är det igen:

Ingen MOD behövs.

AVatarerna skall laddas upp till <forumroot> images/avatars/gallery/det_namn_som_samlingen_ska_heta

Som default finns det gallery på samlingensmappen, så då blir det <forumroot> images/avatars/gallery/gallery dit man ska ladda dem.

Om de är på rätt ställe, så syns de sedan i användarens egen Kontrollpanel --> Profil --> Ändra visningsbild

Peetra.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Peetra »

Efter dina nya svar så misstänker jag att det kan vara någe gratisforum du har, url tack. Eller fyll gärna i Supportmallen om du själv installerat forumet.

Peetra.
Kalaskulan
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-04-25 10:01
Svar: 0

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Kalaskulan »

Peetra skrev:Efter dina nya svar så misstänker jag att det kan vara någe gratisforum du har, url tack. Eller fyll gärna i Supportmallen om du själv installerat forumet.

Peetra.
:D :D
Jag hittade det på konfigureringssidan längst ner en liten plutt att klicka i. Härreguuud! så många pluttar som ska klickas i och så många länkar att klicka sig igenom. Det blir nog bra till slut! :roll: :mrgreen:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Peetra »

Gissar på att du har ett phpBB2-forum hos egetforum. Bild Hade jag rätt? *nyfiken*
Kalaskulan
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-04-25 10:01
Svar: 0

Re: Avatarer-hur i helgonaland får jag in dom?

Inlägg av Kalaskulan »

Peetra skrev:Gissar på att du har ett phpBB2-forum hos egetforum. Bild Hade jag rätt? *nyfiken*
Japp! Aha.... detta forum är alltså ett phpBB-forum. :? Trodde att jag hamnat på deras eget men det sprollar ju. ~:-}
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster