Hur minimerar jag forumindex?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-01-22 07:37
Svar: 0

Hur minimerar jag forumindex?

Inlägg av botebo »

Jag menar så att man går in i forumindex så är inte forumen expanderade utan komrimerade.

Det enda sättet jag kan komprimera nu är att klicka på något forum då komprimeras alla utom det forum jag har klickat på.

Jag skulle vilja att alla forum var komprimerade från början, då blev överblicken bättre!

Hjälp!!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Inlägg av tumba25 »

Öppna index.php
Leta upp.

Kod: Markera allt

$viewcat = ( !empty($HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL]) ) ? $HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL] : -1;
På en tom rad direkt under skriver du.

Kod: Markera allt

$viewcat = ($viewcat == -1) ? 125 : $viewcat;
125 ska vara en kategori-id som inte finns. Om du har en kategri med id==125 så måste du byta ut 125 till något ledigt. Men det är nog ont om forum med 125 kategorier.

Om du vill att en kategori är öppen vi start ändrar du 125 till id't för den kategorin.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-01-22 07:37
Svar: 0

kommer jag att se nya medelanden?

Inlägg av botebo »

tumba25 skrev:Öppna index.php
Leta upp.

Kod: Markera allt

$viewcat = ( !empty($HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL]) ) ? $HTTP_GET_VARS[POST_CAT_URL] : -1;
På en tom rad direkt under skriver du.

Kod: Markera allt

$viewcat = ($viewcat == -1) ? 125 : $viewcat;
125 ska vara en kategori-id som inte finns. Om du har en kategri med id==125 så måste du byta ut 125 till något ledigt. Men det är nog ont om forum med 125 kategorier.

Om du vill att en kategori är öppen vi start ändrar du 125 till id't för den kategorin.

/J
Kommer jag se nya medelanden då utan att expandera dem?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Inlägg av tumba25 »

Nej.

Men du kan använda länken "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" för det.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster