Ett problem! Kan inte läsa inläggen!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Carina
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2004-04-09 01:05
Svar: 0
Ort: Södermanland

Ett problem! Kan inte läsa inläggen!

Inlägg av Carina »

Hej!

Jag har precis startat ett phpBB-forum och är ganska novis. Vi har kunnat köra det några dagar och det har fungerat, men nu har vi hållit på en hel dag för att komma in i själva inläggen och det fungerar inte. Om jag tittar i "Visa Källa" så står det så här:

"HTTP/1.1 502 Gateway Error
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Thu, 08 Apr 2004 20:28:32 GMT
Content-Length: 186
Content-Type: text/html

<head><title>CGI Application Timeout</title></head>
<body><h1>CGI Timeout</h1>The specified CGI application exceeded

the allowed time for processing. The server has deleted the

process.
"

Några gånger har jag fått upp detta felmeddelande när jag försökt komma in i nåt av inläggen:
FATAL: emalloc(): Unable to allocate 748818185 bytes

Kan någon hjälpa mig, snälla!
Vänliga Hälsningar

Carina
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Ser ut som om PHP ISAPI-modulen inte fungerar som den ska. Kör Apache istället.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
Exterus
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2003-09-10 20:33
Svar: 0

Inlägg av Exterus »

”The power of accurate observation is often called cynicism by those who have not got it.”

/ G.B. Shaw
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

Exterus skrev:Eller Abyss.

http://www.aprelium.com/abyssws/
Yes den är klockren :D
Carina
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2004-04-09 01:05
Svar: 0
Ort: Södermanland

Inlägg av Carina »

Tack ska ni ha för hjälpen. Fattar inte så mycket av det, men jag tar hjälp av mer kunniga vänner.

Snällt av Er! :P
Vänliga Hälsningar

Carina
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Du verkar köra Microsoft IIS (Internet Information Server). Ganska ironiskt uttryckt kan man kalla IIS för Microsofts inofficiella programvara för fjärrhjälp, den är så full av säkerhetshål att den opatchad i princip går att använda till det ändamålet.
Apache Web Server (http://www.apache.org) är ett mycket bättre val då ni inte har behov av ASP-stöd mm om ni avser köra phpBB. Apache + PHP + MySQL är en mycket bättre kombination än IIS + PHP + MySQL.
Detta problem som du beskrev ovan borde ni slippa om ni kör Apache istället. Helst på Linux, UNIX eller någon BSD-variant. Det beror på att ni konfigurerat PHP fel, och finns beskrivet i dokumentationen som följer med PHP, installationsguiden förklarar detta ganska väl. Det är dock enklare att få PHP att fungera med Apache.
Om ni inte är insatta i de säkerhetsrisker som finns med att köra en webbserver öppet mot Internet bör ni inte heller göra det. Det kan isf vara klokt att använda er av ett webbhotell istället.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Carina
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2004-04-09 01:05
Svar: 0
Ort: Södermanland

Inlägg av Carina »

Hej Kail!

Tack för ditt informativa svar, det hjälpte mycket och som jag ser det som bara hyr en plats i en portal som hyr en webplats, så ligger detta inte ens inom mitt område att kunna, det är Portalen som installerat phpBB och hur dom har gjort eller hur det ser ut, har jag ingen aning om, jag har i princip bara fixat till forumet så det passar oss, med grafiken.

Dom som har portalen är bortresta till tisdag så jag får snällt vänta tills dess.
Tack
Vänliga Hälsningar

Carina
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster