Översättningen för Support Toolkit

Här i kan man publicera svenska översättningar för MODdar. Den som har översatt någon kan lägga upp dem här. Givetvis kan det bli dubbletter och diskussioner kring dem, men det är hela tanken med detta forum. Översättningen blir bara bättre av att stötas och blötas på ett forum.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
therax
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2009-06-02 15:56
Svar: 0

Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av therax »

Okej här kommer översättningen till Support Toolkit 1.0.0-RC2 eller STK.


Support Toolkit (STK) utvecklades av phpBB.com Support Team i samarbete med EXreaction. STK ger en andra "Administrations Kontrollpanel" som kan användas för att reparera olika delar av en skadad phpBB 3.0.x installation eller lösa vanligast förekommande problem med programvaran.

Denna version av STK är INTE kompatibel med UMIL 1.0.1 och ger ett felmeddelande om den finns på servern, däremot förväntas nästa version av STK att komma snart för att fixa det plus en del andra problem.

Jag har inte haft så mycket tid att testa hur översättningen fungerar men den fungerar, men jag behöver ändå andra som testar också. Vissa av översättningarna var jag lite osäker på, men dom är öppna för diskussion ifall det skulle finnas en bättre översättning.

Jag har redan nu uppdaterat översättningen till SVN revisionen 255 och såvida det inte sker några ändringar på språk sidan kan den släppas ganska snabbt när den nya versionen av STK släpps.
Bilagor
Support Toolkit 1.0.0RC-2 en.zip
Original Engelska filerna. För dom som vill jämföra/kolla alternativa översättningar.
(21.09 KiB) Nerladdad 378 gånger
Support Toolkit 1.0.0RC-2 sv.zip
STK 1.0.0-RC2 sv
(22.46 KiB) Nerladdad 406 gånger
therax
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2009-06-02 15:56
Svar: 0

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av therax »

Okej dags för en uppdatering.

Det nya paketet finns här.
Support Toolkit 1.0.0-RC3 Svenska

Support Toolkit finns att ladda ner på http://www.phpbb.com
Bilagor
Support Toolkit 1.0.0-RC3 sv.zip
Support Toolkit 1.0.0-RC3
(24.32 KiB) Nerladdad 410 gånger
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av Peetra »

DIn RC3 översättning för STK är fullt användbar, men behöver korrektur. Jag använde STK här lite smått och började göra korrekturändringar, men nu har jag använt den klart för denna gång och vidare korrektur får vänta. Jag är väldigt tacksam för ditt bidrag, det är ett ganska omfattande språkpaket och att få den helt översatt så att jag bara behöver korrekturläsa den och ändra så att den passar ihop med resten av phpbb-översättningen känns väldigt lyxigt. Stort tack. :D

phpbb.com har ännu inte kommit på hur de ska leverera översättningspaketen för STK. De har heller inte frågat efter översättningarna. Så även om översättarna och teamet på com har tillgång till kanske 10 översättningar för olika språk, så ser jag alltså ingen orsak att leverera dem en svensk översättning ännu.



mvh Peetra.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av Peetra »

Tyvärr har jag inte hunnit korra annat än lite grann i filen common, men jag sätter upp det jag gjort, så att det finns nåt att fortsätta på. Detta är alltså fortfarande RC:n och kommer att ha många ändringar inför skarpa även i den engelska versionen.
Bilagor
sv.zip
(23.68 KiB) Nerladdad 387 gånger
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av Peetra »

Den kom skarp nu, så använd er av engelska filerna, då översättare har blivit uppmanade att översätta allt från början.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av Peetra »

Jag söker nån som sku hinna översätta 1.0.1 RC före 21 juni. Skickar filerna med raketpaket om nån meddelar intresse.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Översättningen för Support Toolkit

Inlägg av .:ADDE:. »

Nu är det 1.0.1-PL1 som gäller.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster