Problem vid översättning

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
podbot
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-09-07 13:48
Svar: 0

Problem vid översättning

Inlägg av podbot »

Hej! snabb o kort fråga, när jag går in och t.ex ändrar nått ord eller lägger till nånting i en översättning så får jag massa debug errors som dessa.

Kod: Markera allt

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4702: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/sv/viewtopic.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4704: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/sv/viewtopic.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4705: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/sv/viewtopic.php:1)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4706: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/language/sv/viewtopic.php:1)
Ända sättet för mig o bli av med dessa är att helt enkelt kopiera tillbaka orginal språk filen ifråån språkpakets paketet.
Det räcker alltså inte med att "ändra tillbaka" det man la till, då kvarstår ändå fel meddelandena.
Varför blir det såhär? eller rättare sagt vad är det jag måste göra när jag ändrar i översättningen så att den inte genererar massa fel?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Problem vid översättning

Inlägg av Sinom »

Hej podbot!

När man ändrar i filer, vare sig det är .html-filer eller .php-filer så behöver man ett bra textredigeringsprogram.

Vi rekommenderar Notepad++

Följ sedan instruktionerna nedan när du ändrar i dina filer:
  • Logga in på din server med ditt FTP-program och leta reda på och ladda ner den filen du skall ändra.
  • Spara en backup, gör de ändringar du skall göra, och spara sedan din fil.
  • Ladda upp filen på nytt till din server, till samma plats där du fann den och gå sedan till ditt forum.
  • Logga in på Administrationspanel >> Stilar >> Välj Mallar/Teman/Bildpaket för din stil och klicka på Uppdatera!
  • När du är klar, så har du tömt filerna från cachen och kommer se ändringarna nästa gång du går till forumet och tycker på F5.
- Sinom
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster