Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
Dukeswe
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-11-24 14:56
Svar: 0

Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av Dukeswe »

Frågan är helt enkelt om den svenska översättningen som finns just nu fungerar för den senaste phpbb versionen. Ifall den inte gör det, när kommer en översättning för den senaste versionen att släppas?

Och om någon kan länka till en tutorial i hur man installerar ett nytt språk i phpbb skulle det också uppskattas :)

Mvh
Dukeswe
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av .:ADDE:. »

Den svenska översättningen för 3.0.8 är under arbete just nu... vår vän Peetra, som jobbar på saken, försöker få fram nya ord till de funktioner som kommer till forumet just nu. jag har inga erfarenheter för hur 3.0.7-översättningen skulle funka på 3.0.8 men det kna finnas saknade ord och då ersätts de inte med engelskan, utan de visas som strängar... så det är upp till dig hur du gör det.

Svenska språkpaketet lägger du till i mappen /laungage/ och svenska stilknappar för din stil lägger du i /styles/Din stil/imageset
Svenska stilknappar för Prosilver och Subsilver2 finns alltid tillgänglig på phpBB.com, men har du annan tema du vill använda så är det nog svårt att hitta svenska knappar för just din tema. då kan man kopiera mappen en i /imageset och ändra det till sv. en liten tips jag alltid kör med på mina forum.

EDIT:
Du kan ladda ner allting här på phpBB.com. Just nu finns 3.0.7-pl1 där, men så fort peetra har skickat in sin översättning så kommer den finnas där för nedladdning.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av Peetra »

Ja, den ska funka, men det är ställvis rörigt och på några ställen så dyker det upp {TEXTSTRÄNGAR} istället för texten. Iallafall om ni har ett aktivt svenskt forum med IT-ovana admins, råder jag er att vänta till nästa vecka, annars är det typ bara tuta å kör, nästan alla förändringarna är i ACP.

Jag har provvecka i skolan nu och ett annat rätt så stort community, där jag är hyfsat aktiv, har en viktig omstrukturering just nu, så det blev lite mycket på samma gång. :shock: Jag kan vara snabb, eller bra. Ni får nöja er med bra. 8)
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av Marcus »

Tack Peetra för att du gör helt rätt prioritering.

Bra är bättre än snabbt (och slavigt). :-)

För övrigt går det bra att hjälpa till med översättningen, genom att bidra med att "buggrapporter", "buggfixar" och/eller att anmäla intresse av att delta i arbetet.

Idag jobbar Peetra ensam med arbetet kring översättningen, så var tacksamma att hon göra det... eller hjälp till. :-)

/marcus

PS!
Jag är inte arg eller så... jag hoppas inte tror det.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Dukeswe
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-11-24 14:56
Svar: 0

Re: Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av Dukeswe »

Tack för svaren :) Jag kommer att vänta tills nästa vecka då för vill gärna ha en helt fungerande översättning.
Och självklart är det bättre att göra det bra istället för slarvigt ;)
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: 2006-03-30 07:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Funkar översättningen för 3.0.7 för 3.0.8?

Inlägg av bruse »

Jag väntar på en norsk översättning, och den ska jag nog inte för allas skull ens försöka mig på att göra. :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster