egna forumregler vid registrering

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
swe35
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2014-04-19 20:06
Svar: 0
Ort: Göteborg

egna forumregler vid registrering

Inlägg av swe35 »

Hej! har precis startat ett forum http://www.andunge.se/andforum och tycker nu att det vore trevligt att nya medlemmar skriver in sin ort vid registreringen. Detta blir ju då lite mer personligt. Jag har här två frågor nämligen;
1.)I kontrollpanelens flik "profil" står det att fält markerade med asterix är obligatoriska. Dock har inga fält asterix, utan jag antar att jag själv skall modda denna text. Var hittar jag den, eller info om php-dokumenten, och hur blir det fältet då obligatorisk?
2.) När du nyregistrerar dig så accepterar du dom allmänna forumreglerna med policy etc. Här skulle jag vilja lägga till att ort är obligatoriskt. Kan jag göra detta?

Jag vet hur jag tankar hem ett php-dokument från servern, tar backup, ändrar med min textredigerare osv. Satt länge igår och letade men känner nu att det är läge att fråga. Har tidigare fått utmärkt support här, så jag hoppas på napp igen. :)
Påskhälsningar
//Anders
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: egna forumregler vid registrering

Inlägg av Sinom »

Det finns en supportartikel som beskriver hur man lägger till egna profilfält.
Detta kan du då namnge till Ort :)

Hur man lägger till egna profilfält

- Sinom
Bild
swe35
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2014-04-19 20:06
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: egna forumregler vid registrering

Inlägg av swe35 »

Kanonbra!!!!
Du och alla andra som rattar detta forum är asbra (står väl inget om att fjäska i era regler? :D )
Än en gång, STORT Tack!
//Anders
swe35
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2014-04-19 20:06
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: egna forumregler vid registrering

Inlägg av swe35 »

Go´kväll igen!
JO, det funkade alldeles utmärkt...men ändå inte :o
Blev obligatoriskt tvingande fält vid medlemsregistreringen Men i kontrollpanelen under profil så hamnar detta fält under "egna profilfält".
Fälten i "användarprofil", i mitt fall "ort" visas såklart, men inte fältet i "egna profilfält". Fältnamnet är samma så jag trodde att detta obligatoriska fält skrev över fältet i användarprofilen. Icke sa nicke. :(
Ändå är alternativet "visa i trådar" förbockat.
Jaja, jag fortsätter att testa lite. Trodde fältet skulle hoppa in i användarprofilen.
Ha de bra så länge!
//Anders
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster