Hjälp: har råkat förstöra kontrollpanel/profil

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
maja-k
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-02-12 17:43
Svar: 0

Hjälp: har råkat förstöra kontrollpanel/profil

Inlägg av maja-k »

Häromdagen var jag i ucp_profile_profile_info och försökte ta bort icq-, jabber-, och de fält jag inte vill ha med. (Jag gjorde det från kontrollpanelen, inte genom ftp.) Dock hade jag missat att uppdatera, så jag såg aldrig några ändringar. Därför gjorde jag en del oförsiktiga försök på raken.

När jag idag uppdaterar mallen, så är sidan kontrollpanel/profil helt vit. Så jag har uppenbarligen trasslat till något.

Jag har försökt att via ftp ersätta ucp_profile_profile_info med originalfilen. Sidan är fortfarande vit.
Har till och med laddat ner prosilver igen och ersatt hela template-mappen. Sidan är fortfarande vit.

Vad kan jag ha gjort? Finns det en annan fil som denna sida också beror på?

Jag använder också ett tema som heter metrolike, men det temat använder bara några mallar (index_body, viewtopic_body, overall_footer och overall_header) så resten hämtas från prosilver.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hjälp: har råkat förstöra kontrollpanel/profil

Inlägg av Sinom »

Genom att ladda upp en ny (omodifierad) fil via FTP så finns filen som den ska, men phpBB kommer fortfarande att använda sig utav den cachade filen som ligger i cache-mappen.

Gå in på Administrationpanelen och töm forumets cache. (Finns en knapp på förstasidan)

- Sinom
Bild
maja-k
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-02-12 17:43
Svar: 0

Re: Hjälp: har råkat förstöra kontrollpanel/profil

Inlägg av maja-k »

Succé! :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster