Browser, os & screen mod support

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
kingisen83
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2013-01-22 19:19
Svar: 0

Browser, os & screen mod support

Inlägg av kingisen83 »

Hejsan svenska Phpbb! Måste säga att Peetra gör ett asbra jobb med översättningar (om det inte bara är Peetra så är ni andra oxå awesome!)
Jag fick hemskt mycket hjälp av Peetras översättning av mChat, men det hör inte till ämnet..

Jag är jättenoob när det gäller phpbb och har bara pillat en vecka med forumet. Har skapat ett enkelt Sims 3 forum som jag hostar och sedan har i en Iframe på en annan hemsida. Enkelt och behändigt.
Men jag har ett litet krux..

Jag har nyss laddat ner Browser, os & Screen mod från en holländsk phpbb mod sida. Den visar webläsare, os och upplösning i i profilerna. Den fungerar jättebra, installerade den med Automod (fastän det känns säkrare att installera saker för hand)
och den fungerar som den ska på alla sätt. Det enda jag vill ändra, eller få bort, är namnet bredvid ikonerna, det räcker för mig att hålla musen över för att se vilken os, osv, det är.

Jag har modden för min egen skull så jag kan se vad folk jobbar på när jag ska ge dem support för deras spel.

I detta inlägg längst ner ser ni modden in action

Jag har även försökt mig på att översätta men det går inte så jättebra ännu.

Jag är väldigt tacksam för svar. Ifall ni behöver något från modden blir det lättast att ladda ner den via sidan jag länkade till lite längre upp. Det är gratis och kräver ingen reg.

Mvh K
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Browser, os & screen mod support

Inlägg av Holger »

Hejsan,

detta borde fixas i includes/functions_browser.php
Glöm inte att ta backup på den nu fungerande filen först!

Längst ner har du det som skickas för visning i ditt template:
Hitta

Kod: Markera allt

		return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/monitor.png" title="' .$user->lang['RESOLUTION_TYPE'] . $screen. '" alt="' .$user->lang['RESOLUTION_TYPE'] . $screen. '" style="vertical-align:-10%;" /></a> ' .$screen;
Ändra till

Kod: Markera allt

		return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/monitor.png" title="' .$user->lang['RESOLUTION_TYPE'] . $screen. '" alt="' .$user->lang['RESOLUTION_TYPE'] . $screen. '" style="vertical-align:-10%;" /></a> ';
Hitta

Kod: Markera allt

	return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/' .$image_os. '.png" alt="' .$os_name_alt. '" title="' .$user->lang['OS_NAME'] . $os_name_alt. '" height="16" style="vertical-align:-10%;" /></a> ' .$os_name_alt;
Ändra till

Kod: Markera allt

	return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/' .$image_os. '.png" alt="' .$os_name_alt. '" title="' .$user->lang['OS_NAME'] . $os_name_alt. '" height="16" style="vertical-align:-10%;" /></a> ';
Hitta

Kod: Markera allt

	return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/' .$browser. '.png" alt="' .$browser_alt. '" title="' .$user->lang['BROWSER_NAME'] . $browser_alt. '" height="16" style="vertical-align:-10%;" /></a> ' .$browser_alt;
Ändra till

Kod: Markera allt

	return $source.$phpbb_root_path. 'images/browsers/' .$browser. '.png" alt="' .$browser_alt. '" title="' .$user->lang['BROWSER_NAME'] . $browser_alt. '" height="16" style="vertical-align:-10%;" /></a> ' ;
Töm cachen, prova.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
kingisen83
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2013-01-22 19:19
Svar: 0

Re: Browser, os & screen mod support

Inlägg av kingisen83 »

Fungerar prima!

Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid till detta!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Browser, os & screen mod support

Inlägg av Holger »

Kul! :D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster