Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
S.Texx
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-12-04 18:24
Svar: 0

Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av S.Texx »

Hejsan.

Som ni ser så är jag precis som många andra ny på detta forum, även ny på hela forum hanteringsgrejen...

Har efter mycket om och men lyckats uppgradera vårt gamla forum phpBB 2.0.6 till phpBB 3.0.12 och fått in ett svenskt språk paket. Har inte öppnat det för medlemmarna än, alltså ingen direktlänk från hemsidan, vill kolla så allt lirar först. Install mappen är ändrad/borttagen så man kommer ju in i forumet om man skriver in adressen direkt dock... Allt ser ut att ha gått bra vid flytten förutom, och nu kommer problemet:

Vi har flera olika "forum/kategorier" i forumindexet oså står det Trådar, Inlägg och senaste Inlägg.

T.e.x. "Member Discussion" med 345 st trådar, och 2702 inlägg. MEN när man går i det forumet så verkar alla trådar finnas där men inte ett enda inlägg?!?!

Vart kan dom ha tagit vägen? Och hur löser jag det, får tillbaka alla inläggen i trådarna?

Som sagt, ny på detta, provat sökt både på detta forum och den engelska motsvarigheten utan att hitta ett vad jag tycker samma problem.

Väldigt tacksam för hjälp, man blir ju lite less när 10år+ i svar inte följer med...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Uppdaterade du först från 2.0.6 till 2.0.23 och sedan till 3.0.12?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
S.Texx
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-12-04 18:24
Svar: 0

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av S.Texx »

Gjordes en ren installation av 3.0.12 och sedan språkpaket oså konverterades den gamla 2.0.6 in... Så nej det uppdaterades inte innan konvertering... men jag menar alla trådar finns ju med men inga inlägg i trådarna, verkar ju helkonstigt...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Jag förmodar att ni skulle ha uppdaterat databasen till 2.0.23 först (kör DB-skripten ett och ett). Det hände mycket mellan 2.0.6 och 2.0.23! Den informationen saknades eventuellt vid hoppet från 2.0.6 till 3.0.x.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
S.Texx
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-12-04 18:24
Svar: 0

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av S.Texx »

okej... så ska prova att uppdatera 6 till 23 istället först alltså och sedan konvertera till 3.0.12... finns inget annat sätt att få över informationen, den visar ju att där ska finnas 2702 inlägg och har den tillgång till den infon borde den ju även hitta själva inläggen kan man tycka men är ju så som sagt helt ny på ämnet så... blir att tanka ner 2.0.23 istället då, emellan dom är det inga konstigheter att uppdatera? Va en massa bök för att få in BB3 nämligen.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Du får kolla, det finns uppdateringsskript till alla versions-steg. Det är ju bara databasen du behöver uppdatera.
Har du moddat forumet?
Det sista steget mellan .23 och 3.0.x raderar ju inget i databasen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Holger Gremminger
Ingen support via PM!
S.Texx
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-12-04 18:24
Svar: 0

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av S.Texx »

okej, prova att hitta något att uppdatera till på det gamla då...
bb3 kan ju forfarande ligga kvar oså kör man en ny konvertering efter det att jag uppdaterat till 2.0.23 visst?

nix helt vanligt forum inget ändrat, körs på prosilver.

bara uppdatera database.php? byter ut massa filer i dom olika mapparna via ftp:n alltså?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Nej, du ska ju inte använda forumet, så filerna behöver du egentligen inte, bara install-mappen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
S.Texx
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-12-04 18:24
Svar: 0

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av S.Texx »

Nu ska vi se här...

Har hittat en 2.0.23files.zip nu som jag laddat ner, från den .zip har jag extractat den mappen som heter 2.0.6 --> 2.0.23

jag ftp:ar upp alla filer från 2.0.6 --> 2.0.23 mappen till den beflintlig phpBB2 mappen på servern där det gamla forumet ligger(alla ändrade filer versionerna emellan överskrivs)??

laddar upp en install mapp inhållande update to latest.php.... går in på min www.minhemsida.se/phpbb2/install/update to latest.php och den gör sin grej.... sen ska den delen vara klar alltså???


sen går jag tillbaka till min redan installerade BB3 och kör en ny konvertering?!

Är jag på rätt spår lr ute och cyklar??
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Inlägg i Trådarna saknas efter uppgradering/uppdatering...

Inlägg av Holger »

Precis så!
MEN! Ta först backup på 2.0.6 installationen (filer och DB)!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster