medlems "senaste aktiv" stämmer ej

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

medlems "senaste aktiv" stämmer ej

Inlägg av echo666 »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.12
Vad har du för adress till ditt forum?: Ej tillämpbar
Vad använder du för webhotell?: eget
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Uppdatering från en tidigare version utav phpBB3
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: nej
Vilka stilar har du installerade?: revolution
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: svenska, engelska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: längesedan
Vänligen beskriv ditt problem.: Det står fel datum på vissa användares "senaste aktivitet". Alltså, om man går in på medlemmar när man själv är inloggad så stämmer inte datumet när en viss medlem var senast inloggad. Exempelvis pratade jag med en medlem igår via telefon som var inloggad samtidigt på forumet som mig, ändå står det att han var senast inloggad 2013. Kan tänka mig att det har att göra med cache och liknande men jag har tömt det som går att göra från själva admin-panelen i mitt forum. Kanske behöver jag göra nånting mer i själva databasen direkt, jag vet inte riktigt... Någon som har några tips som jag kan testa?

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: medlems "senaste aktiv" stämmer ej

Inlägg av Holger »

Jag vet inte om det har inflytande om man bockar för "Kom ihåg mig" vid inloggningen.
Senaste aktivitet kanske bara anpassas när man loggar in via inloggningen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: medlems "senaste aktiv" stämmer ej

Inlägg av echo666 »

Om man säger så här: det enda datumen som jag vet är riktigt är mitt eget. Finns ett par till medlemmar som det stämmer för. Jag tror inte det har med någon kom-ihåg-bock att göra, jag använder den nämligen själv. En gissning från min sida är någon cache till databasen som blir fel för ett antal medlemmarJag har testat köra synkroniseringen av statistik och inläggsräknare samt testat rensa sessioner och rensa cachen. I vissa fall funkar det, i andra inte. Verkar inte hjälpa. Har en medlem som det står "senast aktiv 22 november". Ett av de senaste inläggen han skrev var 7:e april 2015.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster