phpbb2 > phpbb3 importera flera ggr. Går det?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-16 13:26
Svar: 0
Ort: Göteborg

phpbb2 > phpbb3 importera flera ggr. Går det?

Inlägg av johanlm »

Vet inte riktigt i vilken del av forumet jag skall fråga detta, så jag väljer denna då det angår upgradering.

Vad jag har förstått så installerar man phpBB3 i en ny folder och sedan importerar man phpbb2's db's osv.
Därefter OM man inte tar bort/låser den äldre phpbb2 så kan alla fortsätta att posta i båda två fast de då inte påverkar varandras db's.

Här är då min fråga.
Kan man vid ett senare tillfälle importera den nya informationen som tillkommit efteråt från phpbb2 igen, eller är det ett "one time only" scenario?
OM det går så är jag medveten om att det säkerligen skriver över allt som har skrivit och gjorts i phpbb3 under den perioden.


Anledningen att jag frågar är att jag har en plats med phpbb2 + portalsystem och nu måste jag bygga ett helt nytt portalsystem för phpbb3.
Eftersom jag fortfarande lär mig phpbb3 + experimenterar med olika MOD's så vore det bra att ha en "dummy" baserat på originalsiten och samtidigt inte vara rädd för att phpbb3 krashar då det gammla systemet fortfarande är aktivt och används.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: phpbb2 > phpbb3 importera flera ggr. Går det?

Inlägg av Peetra »

Kan man vid ett senare tillfälle importera den nya informationen som tillkommit efteråt från phpbb2 igen, eller är det ett "one time only" scenario?
Du kan konvertera hur många gånger som helst, installera det nya forumet i en ny mapp varje gång. Lägg olika prefix för tabellerna i db:n nästa gång du konverterar, så spars allting. Sen då man är nöjd, så kan man droppa de som blev överflödiga. :)

(Konverteringen ändrar ju inget i phpbb2-forumet.)
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-16 13:26
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: phpbb2 > phpbb3 importera flera ggr. Går det?

Inlägg av johanlm »

Strålande,
Misstänkte detta, men jag vill vara 100% säker innan jag gjorde något.
Weee ...
Nu man röja loss hur mycket som helst med MOD's & themes utan att störa de andra. 8) :D
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: phpbb2 > phpbb3 importera flera ggr. Går det?

Inlägg av Peetra »

johanlm skrev:Nu man röja loss
Ja, då lär du dig ju att ta backuper iallafall. :wink:
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster