TecknatForum.se

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Sysz
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-21 23:48
Svar: 0
Ort: Helsingborg

TecknatForum.se

Inlägg av Sysz »

Driver nu sen en månad tillbaka ett forum för folk som gillar tecknat, dator-animerat, anime, manga osv.
Tanken med forumet är att försöka bygga upp ett community där fokuset ligger först kring nyheter (varav där finns en skribent grupp) och diskussioner inom det kategorier som jag nämnde längre upp. Forumet har dock även kategorier för övriga diskussioner.

Forumet kör med proslver_se dvs samma tema som phpbb.com använder sig av. Forumet har även ett inbäddad webbchatt (Internet Relay Chat - IRC) för dem som föredrar det över forum och som då inte kräver något medlemskap för att hoppa in i.

För att bli medlem krävs att man skriver i villket år man fyller år, vad för kön och vad för län man bor i. Detta är för att försöka bygga upp ett community där användarna är lite mer ihopsvetsade och ett försök till uppmuntran till att lära känna varandra och att i framtiden kanske mötas upp inför ex cosplay events osv.

Url: http://www.tecknatforum.se
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 245
Blev medlem: 2011-10-29 18:35
Svar: 0

Re: TecknatForum.se

Inlägg av Rebecka »

Vad använder du för plugin(s) och mod(s)? för bädda in phpBB forum i WordPress? Jag vill också göra det på en av mina sidor nämligen men har inte kommit till skott ännu.
Användarens profilbild
Sysz
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-21 23:48
Svar: 0
Ort: Helsingborg

Re: TecknatForum.se

Inlägg av Sysz »

Tyvärr så använder jag inte något plugin, utan jag har fått försöka anpassa temat så det ser si så där likadant ut som wordpress temat jag använder.

Du kan alltid testa WP-United, fast jag avråder dig från att använda pluginet då skaparen av pluginet är inte alltid aktiv av sig, var av det kan ta flera månader innan han gör en ny version.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: TecknatForum.se

Inlägg av Holger »

Den här connectorn kanske kan vara intressant:
http://danielx64.com

@Sysz: jag tittade på din sajt och tyckte att den var jättesnygg, sedan klickade jag på "Forum" och blev lite "besviken" eftersom det inte speglar sidans design.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 245
Blev medlem: 2011-10-29 18:35
Svar: 0

Re: TecknatForum.se

Inlägg av Rebecka »

Sysz skrev:Tyvärr så använder jag inte något plugin, utan jag har fått försöka anpassa temat så det ser si så där likadant ut som wordpress temat jag använder.

Du kan alltid testa WP-United, fast jag avråder dig från att använda pluginet då skaparen av pluginet är inte alltid aktiv av sig, var av det kan ta flera månader innan han gör en ny version.
Det lät ju inte positivt om WP-United men kör på det ändå. Inte duktig nog att lösa det på annat sätt. Återkommer med resultat och utvärdering.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster