2 nya sidor

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

trx
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-01-08 13:31
Svar: 0

2 nya sidor

Inlägg av trx »

Jahopp, efter alla mina frågor så kanske jag ska visa hur långt jag kommit. :) Tack igen alla som hjälpt mig. Och det här är knappast Show Off eftersom jag dels inte är bäst på php, och det är inte 100% klart. Det är lite småpill här och där kvar.


Den första då, http://www.jksyd.se
Det är ett phpbb3-forum där jag har bakat in phpbb3Portal och TS Gallery. Fixat lite översättning själv och lite småpill här och där. Är fortfarande inte nöjd med t ex loggan, mina PS-kunskaper sträcker sig inte alltför långt. Men jag jobbar på det. Inte heller helt nöjd med kategoriikonerna, men det är ett WIP. ;) Jag har även börjat koda block själv, och ska försöka modda den lite till. Portalen är till för oss i JKSyd, vi åker på Djurgårdens matcher oavsett sport eller gren. Så är ni från södra Sverige och vill hänga på, regga er och åk med. :)


Den andra, http://www.trettonsjuttioett.net/
Det är en portal för mina vänner. Här har jag lagt in wp-united som smälter samman phpbb3 och wordpress. Tyvärr så utvecklas inte wp-united sen en längre tid tillbaka, men jag tycker moden är riktigt bra faktiskt. Det enda negativa är som ni ser på framsidan att forumbannern har vita kanter, vet inte riktigt hur jag ska fixa det. transparent banner kanske? Domänen, ja, som ni ser i bannern är det ett öl jag syftar på. När vi började gå ut köpte vi alltid en syskasse. Dvs 10st 1371 på systemet och en plastkasse för 100:- jämt. :) När vi blev 20 och fick gå in på gröna skylten själva bytte vi dock märke hehe Den smakar inte speciellt bra.



Har ni tips, förslag och konstruktiv kritik så skriv gärna!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Peetra »

Jag tycker om bägge sajternas upplägg, känns mysigt att du petat med dem. :D Kul ide med de små ölburkarna istället för vanliga bilderna för trådar och kategorier.

Jag har 17 tums skärm och måste skrolla sidledes på båda sidorna. Det beror på loggorna, man får inte in en 1000 pixel bred bild i prosilver på en normalstor (enligt mig då. ;)) skärm.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Kjell »

Peetra skrev:Jag har 17 tums skärm
Hmmm, jag har också det (bärbara), men har nog en högre upplösning än dig peetra och har inte några problem ;)

Edit: var tvungen att testa via mobilen och där är det lite som är utanför, men den är ju bara 3tum, men poängen är att det har inget med storlek på skärmen som avgör det, det som anses vara standard idag på en hemsida är 1024 pixel, men även det kommer troligtvis bli större på grund av fler skaffar bättre grafikkort och skärmar.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
trx
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-01-08 13:31
Svar: 0

Re: 2 nya sidor

Inlägg av trx »

Precis, jag kör med 1440x900 och ws hemma. :) Jag trodde inte folk körde med 800x600/1024x768 längre. :)

Tack för kommentarerna!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: 2 nya sidor

Inlägg av tumba25 »

Det är många som fortfarande kör med 800x600 och 1024x768. Och det kommer att finnas många som gör det under överskådlig tid. Utan att ha kollat närmare så tror jag att en klar majoritet använder någon av dom upplösningarna.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Kjell »

Jag loggar vilka som besöker dom sidor jag har och det är få som har 800, men 1024 är helt klart den största gruppen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Peetra »

Ja, det är 1024 jag har. Deyt fortsätter jag med tills jag endera
a) får ålderssyn och därmed använder glasögon vid datorn eller
b) nån sänder mig en större flat skärm. :)

Browser FF3, i den ryms det en cirka 950 pixel bred logga (eller bakgrundsbild?) för prosilver.
trx
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-01-08 13:31
Svar: 0

Re: 2 nya sidor

Inlägg av trx »

Haha, ok, jag ger mig. Ändrade för säkerhetsskull till 900px. Så nu borde du inte behöva scrolla sidleds. Tack för tipset. :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Peetra »

Nu blev det mer surfbart. ;)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Kjell »

Det var ett fint sätt att få trx att ändra uppfattning :D

Ser en sak till.. du försöker att ändra sidnamn m.m. kolla den här tråden/inläggen http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 997#p36997 jag vet inte exakt hur mycket det påverkar, men dom senaste siffrorna i min statistik så ger det ca: 17% fler träffar (jag kan inte utläsa det exakt för jag har utfört två ändringar under samma period).
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
trx
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-01-08 13:31
Svar: 0

Re: 2 nya sidor

Inlägg av trx »

Tack Kjell! Har fixat det nu.

Har läst en del av dina inlägg på forumet, du har alltid en massa intressant statistik. Vad använder du för att få all denna statistik? Skulle vara kul och intressant att hålla lite koll. :)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Kjell »

Jag använder phpTrafficA, har skrivit lite om den här: http://www.konsult-poolen.se/forum/view ... ?f=3&t=284
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
trx
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-01-08 13:31
Svar: 0

Re: 2 nya sidor

Inlägg av trx »

Tack, igen. :) Håller på att installera det nu.

Tog en titt på ditt forum, konsult poolen, blev imponerad av av din fildatabas. Har du kodat den själv eller är det en mod? Det är nämligen exakt något sådant jag har börjat skissa på till jk-forumet! Det skulle vara en kanongrej att serva mina kära difbröder med. :)
Beaver3
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-12-25 16:50
Svar: 0

Re: 2 nya sidor

Inlägg av Beaver3 »

Hej, hakar på här, jag blir imponerad av forumlayouten, med bildinlägg o.dyl.

Jag håller också på med ett forum, men tycker att strukturen känns svårgenomtränglig.

Hur är tanken från PHPBB3 skaparen.

Skal man ha en eller bara några få rubriker?

Skall allt sedan ske under de få rubrikerna?

exempel:Rubriker på de stora blå rutorna i root.
Fåglar
i rubrik Fåglar 100 tals rubriker med diskussion under var och en? Fåglar/Sidensvans/Snack och inlägg om Sidensvan.

Fågelbon

Övrigt
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster