Lek med phpbb3

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Lek med phpbb3

Inlägg av Peetra »

Lekis är ett phpbb3-forum för alla som vill skratta och tävla och leka ordlekar. Vi samlar skämt och roliga bilder till trådar. Forumet är inte helt öppet, bland annat för att skydda de som inte vill se/läsa starkare material. Lekis känner igen besökares ip och ställer språket till finska om man kommer från Finland, andra får svenska som standard. Dessutom finns det två flaggknappar, där besökare kan ställa om språket.

Hängningar och andra forumspel har redan tagit fart ganska bra i forumet. För att medlemmarna ska hänga med i vilka tävlingar det än finns möjlighet att vinna i har vi installerat Topic Solved MOD. För tävlingarna har ett poängsystem utvecklats, så att vi har nåt att tävla om. Bild

Vid registreringen och i shoutboxen används två olika AJAXMOD för att man inte ska behöva uppdatera sidan i onödan. Shouten är inte synlig för oinloggade.

För att underlätta och göra skrivandet av inlägg roligare, så finns en snabbsvarsruta i nedre delen av alla trådar. Extra BBCode-taggar är Spoil, Hide och Yotube. I samband med att man kan skriver ett inlägg har man möjlighet att med ett ImageShack-verktyg ladda upp bilder på nätet och kopiera in dem i sina inlägg.

Standardfunktionerna "Ladda upp filer" och "Vänner/ovänner" är avslagna. De kändes onödiga. Extra smilisar och trådikoner finns uppladdade och ett avatargalleri.

För att underlätta navigeringen inom forumet finns MODsen Sort by topic time och Clickable rows. Klickbara fält finns i tex trådrubrik-, pm-, ACP- och forumlistorna, man kan klicka i rutan där texten finns å rör sig därmed smidigt och snabbt inom forumet.

Nere på indexsidan finns en indikator som i procent visar hur nära ett visst antal inlägg vi har kommit. Vi tävlar förstås om att gissa datum för det också. Bild Nere på indexsidan hittas också en gästACP (thanx HOL. ;)) Sidladdningstid och serverbelastning visas i sidfoten.

Allt rymdes inte med i presentationen, men en ungefärlig lista hittas här.

Hoppas ni kommer och leker med oss, vi har väldigt snälla lektanter. Adressen är http://lekforum.net
Hälsningar Filuren och drew.

Iden om Lekis grundar sig på ett gratisforum som gjordes bara på skoj, det har presenterats tidigare här.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0
Ort: Malmö/lund

Inlägg av Naturen »

Du har många funtioner som jag aldrig sett för :D
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Jepps, det är det, för drew har kodat och moddat en massa coola saker som vi "behöver". Många av modifikationerna finns nog ingen annanstans, därför har du inte sett dem heller. 8)

Sen jag skrev presentationen har en hop synliga saker kommit till på Indexsidan, bland annat får flitiga medlemmar sitt namn ovanför en plakett där. Bild

hälsningar Filuren. ;)
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0
Ort: Malmö/lund

Inlägg av Naturen »

hehe, verkligen trevligt, massa nya saker :P
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Vi har en spelhörna nu med cirka 20 arcade-spel. Planerar förstås lite mer aktiviteter runt den än bara pokaler och highscore-lista och så ska jag plocka in fler spel också, men roligt har vi haft med den redan nu.

Jag tycker att den är väldigt fin, fast jag inte är så väldigt intresserad av att spela flashspel själv, men Tetris är jag absolut bäst på förstås. 8)

Peetra.
1DeadlySAMURAI
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 50
Blev medlem: 2005-04-14 14:05
Svar: 0
Ort: Vettet

Inlägg av 1DeadlySAMURAI »

Peetra skrev:Jepps, det är det, för drew har kodat och moddat en massa coola saker som vi "behöver". Många av modifikationerna finns nog ingen annanstans, därför har du inte sett dem heller. 8)
Jag vill också ha en Drew. :P
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Inlägg av Kjell »

Jag tycker mig känna igen en massa saker här när det gäller moddar ;)... hur som haver bra jobbat!
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Kjell! Vilka då å varifrån?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Kjell »

Flertalet av dom hittas på STG "Star Treak Guide Forum" där vi arbetar med moddar och testar ut dom ;)
Gott Nytt År på dig och ta väl hand om användarna.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av tumba25 »

Kjell skrev:Flertalet av dom hittas på STG "Star Treak Guide Forum" där vi arbetar med moddar och testar ut dom ;)
Gott Nytt År på dig och ta väl hand om användarna.
Sitter du och försöker ta åt dig äran av saker som andra gjort? Sånt stinker.

Du ska inte nedvärdera andras arbete bara för att flera råkat komma på samma sak ungefär samtidigt.

Ingen som är inblandad i lekforum.net är aktiv på erat STG.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Kjell »

Nu var det lite mycket, det är inte jag som har skapat dom och tar inte åt mig äran för dom moddarna, jag är bara med och testar flertalet av dom. Om jag hittar samma saker där... så vad ska man tro... eller då sammanfaller det med tiden... Jag var inte negativ Tumba, utan det kan vara så att andra vill också hitta saker som är nya eller har jag fel i det?
Jag har också skrivit "Bra jobbat"
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Peetra »

Läste igenom min presentation just å kom på att vi för länge sen har bytt bort imageshack-verktyget för att ladda opp bilder till en länk till tinypic.

Här ser ni en skärmdump från Spelhörnan.

mvh Peetra.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Peetra »

Jag kan stolt som tuppen berätta att vår spelhörna nu har 51 spel, forumet 70 medlemmar
och totalt antal inlägg är 43215. Bild

Så har vi fått en portal också. Där har vi bla aktuella trådar, namnsdagar för finska, svenska och finlandssvenska kalendern och vanlig kalender förstås. Man hittar också tidszoner för hela världen där. Lite annat smått å gott också, som man kan ha i en portal, välkomna att kika på den. :) Adressen är ju http://lekforum.net!

hälsningar Peetra.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0
Ort: Malmö/lund

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Naturen »

häftigt :p
men vad händer när den kommer till 100% ?:O

Kod: Markera allt

87% / 50000 Inlägg]
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Lek med phpbb3

Inlägg av Peetra »

.
  • Internet exploderar. ;)
drew har satt en ruta i ACP åt mig, där jag kan ställa in vad vi siktar på, så jag ändrar den till nåt annat. :) Just nu har vi gissningstävling på G om när det ska bli 50 000 inlägg. Priset är förstås högvis med poäng. :lol:

Petra.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster