Sökningen fann 12 träffar: taggar

Sökte efter inmatningen: taggar

av Holger
2015-02-04 14:48
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Tapatalk!
Svar: 2
Visningar: 7519

Re: Tapatalk!

Du menar meta taggar?
Eller menar taggar hos Tapatalk? I adminpanelen hos Tapatalk kan du ange taggar tror jag!
av Sinom
2015-01-30 06:12
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Tapatalk!
Svar: 2
Visningar: 7519

Re: Tapatalk!

När du söker så söker du på precis allting.

Står det taggar i ett inlägg så kan du söka efter just det: search.php?keywords=taggar&fid%5B0%5D=20
av Medzii
2015-01-29 22:28
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Tapatalk!
Svar: 2
Visningar: 7519

Tapatalk!

... och det fungerar.
När jag använder min android app så hittar jag forumet om jag söker på hela namnet.

Finns det möjlighet att lägga till "taggar" man vill att forumet ska dyka upp på om man söker på något?
För min tankegång är ju lite att man letar efter något så söker man ju inte på ett ...
av Bandit
2013-02-12 20:48
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Tråd frågan löst
Svar: 13
Visningar: 20124

Re: Tråd frågan löst

Sen är det en sak till som förvirrar mig nu ser jag taggar på sidan hur får man bort dem?

Kod: Markera allt

 { SEARCH_UNSOLVED } • { SEARCH_YOUR_UNSOLVED }
Visa obesvarade inlägg • Visa olästa inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar
av Uffee
2012-01-09 22:56
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: hjälp med en kodsnutt
Svar: 13
Visningar: 14440

Re: hjälp med en kodsnutt

... var lang=lang_pair.split('|')[1];jQuery.cookie('glang', lang, {path: '/'});jQuery(function($){$('body').translate('sv', lang, {toggle:true, not:'.notranslate'});});}
//]]>
</script>


Inte många <?php taggar där inte. Allt verkar vara stängt med </script> du kanske ser något som jag inte ser. 8)
av Peetra
2011-12-06 13:17
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Fel vid installation
Svar: 9
Visningar: 10680

Re: Fel vid installation

... tidigare. Kolla i install.xml vilka ändringar som skulle göras i filen includes/template.php och se till att de blivit gjorda.

Om det var hebreiska, eller om du inte får till det , posta länk till var du laddade ner MODden, samt några hundra rader från början ur includes/template.php i code-taggar
av Condolent
2011-10-22 14:05
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Fixa bannade namn
Svar: 0
Visningar: 3884

Fixa bannade namn

Om jag vill att användare som blivit bannade på något sätt (IP/användarnamn osv.) ska få ett streck rakt över namnet? Liksom [s] taggar?
av Sinom
2011-07-04 16:19
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Se vilka som röstat
Svar: 16
Visningar: 12179

Re: Se vilka som röstat

... blank sida betyder php-fel.

Vilket betyder att redigeringen utav viewtopic.php gick snett.

Kan du kopiera innehållet utav den filen här, i CODE-taggar?

Vilket program använder du när du redigerar phpBB-filer?

För att snabbt fixa så att forumet fungerar som det ska, ladda upp en ny fil utav ...
av Peetra
2011-04-03 13:42
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Gömma bilder för Gäster?
Svar: 1
Visningar: 2727

Re: Gömma bilder för Gäster?

... för att länka utanför, så är det enkelt att fixa via ACPs kategoribehörigheter Man ska lägga "Kan ladda ner filer" på nej för att gömma bilderna som laddats upp. Att dölja saker i img-taggar ed. ska heller inte vara så sjukt avancerat med nåt litet hack, men jag har det inte i bakfickan tyvärr. :(
av Xoffis
2011-03-20 17:19
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Moddat dit en egen sida, men hur funkar viewonline?
Svar: 3
Visningar: 4453

Re: Moddat dit en egen sida, men hur funkar viewonline?

... ändra "topic" & bild (dessa innehåller endast 1 bild var) & länk när man trycker på bilden...

funktionen känns ju enkel, men jag antar att man måste skapa taggar som pekar på databasen bilder, länkar ja, vad vet jag!

Men är detta enkelt? någon som känner för att skriva hur ev. kod kan se ut?

MVH
av MrTommy
2009-02-15 04:17
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Färga källkod
Svar: 1
Visningar: 2208

Färga källkod

Hej!

Jag har ett phpBB forum där man kan posta källkod med

Kod: Markera allt

 taggar men
undrar om det finns någon mod som kan färga vissa ord automatiskt så som int,for, while osv.
Eller om någon har nått annat tips, i värsta fall får jag försöka koda nått själv.

\\MrTommy
av Da^MsT
2008-12-20 03:29
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: En enkel RSS
Svar: 16
Visningar: 11270

Re: En enkel RSS

Notera min tanke är inte att vara småaktig på något sätt :!:
(Kommer nog använda denna (om än något modifierad) mod själv, mycket bra initiativ velonoir :) )

Man bör notera att alla taggar i (x)html ska skrivas med små bokstäver, speciellt när vi pratar om RSS/xml som alltid skrivs strikt ;)